Výchovný poradce Mgr. Zuzana Navrátilová

S čím se na mě můžete obrátit:
- problémy ve škole: s prospěchem se spolužáky s vyučujícími - problémy doma: s rodiči se sourozenci s kamarády - někdo narušuje tvoje osobní bezpečí - chceš pomoci kamarádovi, který kouří, pije alkohol, bere drogy - něco tě trápí a potřebuješ si o tom s někým popovídat

Metodik prevence Mgr. Soňa Šubová

Na škole pracuje školní metodik prevence sociálně patologických jevů. Školní metodik prevence úzce spolupracuje s výchovnou poradkyní a s vedením školy v rámci zajištění prevence sociálně patologických jevů. Jeho úkolem je mapování situace ve škole, nabízení pomoci při řešení rizikových problémů, ve složitějších situacích metodik prevence odkazuje zúčastněné strany na pomoc odborníků.

Mezi úkoly a kompetence ŠMP patří:
1. další vzdělávání v problematice prevence proti šikanování a prevence rizikových jevů
2. zodpovědnost za informovanost pedagogů o dokumentech v dané problematice (zákony, metodické pokyny)
3. napomáhání kolegům při strategii řešení konkrétních případů
4. spolupráce s ředitelem školy na zajištění konkrétních odborných a metodických materiálů (literatura, audio, video, internet…)
5. spolupráce s jinými institucemi
6. mapování situace, sledování rizik vzniku a projevů rizikových jevů
7. postupy řešení rizikových jevů
8. koordinace tvorby, realizace a zhodnocení Minimálního preventivního programu, který je podrobně k dispozici rodičům i veřejnosti na webových stránkách školy
Konzultační hodiny pro rodiče: úterý 14.00-15.00
Kdykoli dle telefonické domluvy.
Konzultační hodiny pro žáky dle domluvy
Kdykoli dle potřeby

Telefon:730 874 913
Děti se se svými problémy mohou také anonymně svěřit schránce důvěry.

Důležitá telefonní čísla:
• Linka bezpečí: 116 111 – volání zdarma z mobilních i pevných telefonů
• Linka důvěry: 585 414 600

Školní psycholog PhDr. Ivona Jančíková

Školní psycholog je součástí školy a školního poradenského pracoviště, což umožňuje poskytnutí okamžité a přímé pomoci. Při své práci využívá znalosti prostředí a atmosféry školy, je snadno dosažitelný a vždy nablízku žákům, jejich rodičům i učitelům. Školní psycholog vykonává činnosti konzultační, poradenské, diagnostické, metodické a informační, pracuje se žáky, pedagogy i rodiči. Školní psycholog spolupracuje také se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními s organizacemi péče o děti a mládež apod.

V jakých situacích se můžete na školního psychologa obrátit:

Žáci – pokud mají problémy s učením, s pozorností, s chováním, jsou neúspěšní, neví, jak se učit a chtějí zjistit, jak lépe zvládnout školní povinnosti, necítí se dobře ve své třídě a chtějí pomoc při adaptačních nesnázích, ve škole mají problémy se spolužáky, s některým z učitelů, trápí je tréma, strach ze zkoušení, prožili traumatizující  zážitek (rozvod rodičů, úmrtí v rodině, zdravotní problémy v rodině aj.), ocitnou se v krizové životní situaci.

Rodiče – individuální konzultace ohledně vzdělávacích, výchovných či osobních obtíží žáka. Rodiče mají možnost zkonzultovat otázky vhodného vedení dítěte s výchovnými potížemi, školní přípravu, organizaci času, podezření na změnu chování svého dítěte související se školou, změnou rodinného prostředí či jiných obtíží (výrazné zhoršení známek, změna či problémy v chování apod.).

Školní psycholog pomáhá pedagogům zlepšit atmosféru ve třídě, řešit výukové a výchovné problémy jednotlivých žáků, podílí se na vyhledávání nadaných žáků a žáků ohrožených školní neúspěšností, spolupracuje na prevenci negativních jevů jako např. šikana, záškoláctví, závislosti, rasismus aj., případně pomáhá řešit již vzniklé patologické jevy.

Speciální pedagog Mgr. Lukáš Slavík a Mgr. Anna Strnadová

Speciální pedagog na škole vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a snaží se, aby žádný žák nebyl ohrožen školní neúspěšností. V této souvislosti diagnostikuje speciálně vzdělávací potřeby žáků, pracuje s žáky individuálně, komunikuje s pedagogy a poradenským zařízením, metodicky vede asistenty pedagogů a takto se stává jakýmsi styčným bodem mezi rodinou a školou.
Dále působí ve škole v rámci prevence rizikového chování, kdy spolu s dalšími pracovníky školního poradenského pracoviště reaguje na potřeby tříd a plní preventivní činnost tak, aby se snižovalo ohrožení žáků rizikových chováním.

Fakultní základní škola a Mateřská škola Olomouc příspěvková organizace