Pak už byl jen kousíček k tomu, aby se dala dohromady skupina žáků z 5. třídy a v rozsahu 90 minut dvakrát v týdnu četli, povídali si, kreslili a vydávali se do objevování neznámých končin. V rámci hodin českého jazyka si děti přinášely svoje oblíbené knížky. Společně si o nich povídaly, poté konzultovaly ve skupinách. Našla se skupina dětí, kteří měly chuť navštěvovat čtenářský klub pravidelně. Při výběru knih děti využily literaturu ze školní knihovny. Čtení v průběhu čtenářského klubu bylo tiché i hlasité, společné s učitelkou, samostatné, ve skupině i ve dvojicích.
Každá schůzka – čtenářský klub, měla nějaké téma, které nás provázelo celých 90 minut v návaznosti na obsah vybrané literatury.
Vymýšleli jsme vlastní dekoraci ke knížkám, hráli didaktické hry, navrhovali oblečení některým hrdinům, stali jsme se detektivy, luštili tajné kódy, letěli jsme balónem nad mořem, podívali se do cirkusu, zpívali písně u pomyslného ohně, seznámili se s pejskem paní učitelky, vyrobili si lupu, postavili domeček a mnoho dalšího.